Mass Gainer – wat is het beste, samenstelling, meningen 2019

 

 

 

Gainer is ongetwijfeld een van de best verkochte voedingssupplementen voor sporters. Alleen eiwitsupplementen kunnen ermee concurreren. De rest van de producten hebben geen kans. Waar komt deze roem vandaan? Wat is gainer eigenlijk? Is het de moeite waard om het te gebruiken? Voor wie werkt het? Het antwoord op deze vragen vindt u hieronder.

Gainer

Het product is ontworpen voor mensen die gericht zijn op het winnen van spiermassa. Met bijzondere nadruk op die gekenmerkt door een ectomorfe lichaamsstructuur – slanke benen, slanke handen, smalle armen – breed begrepen slapte. Ectomorfisme wordt gekenmerkt door een uitzonderlijk snelle stofwisseling, het is moeilijk om aan te komen. Dit is echter niet onmogelijk. De eerste stap die een toekomstige sporter moet zetten is het verhogen van de calorische waarde van zijn dieet – zonder een positieve energiebalans zal hij zijn doel niet bereiken. Het eten van 3000 of 4000 calorieën kan een hele uitdaging zijn – het menu moet gebaseerd zijn op onbewerkte producten, niet op afval – fastfood, snoep en andere producten. Daarom wordt aanbevolen om in de voeding een gainer – een voedingsstof met een hoog koolhydraatgehalte – van 80% van de samenstelling op te nemen. Bij regelmatig gebruik zal het bijdragen tot gewichtstoename.

Gainer – samenstelling

De formule van het preparaat is gebaseerd op twee componenten: koolhydraten en eiwitten, die in totaal verschillende verhoudingen voorkomen. Sachariden zijn de zogenaamde basis, eiwitten zijn slechts een toevoeging – net als de aminozuren BCAA, creatine, glutamine – aanvullende stoffen, die in de meeste supplementen op de markt te vinden zijn. Hun doel is het aanvullen van voedingstekorten, wat vooral belangrijk is in de cyclus per training.

Een hoog koolhydraatgehalte wordt weerspiegeld in het caloriegehalte van het product – een portie (100 g) levert 380 kcal op, waardoor mensen met een afslankingsdieet stoppen met het gebruik ervan ten gunste van een eiwitsupplement.

En propo! De belangrijkste bron van eiwitten in de gainer is wei – zelden wordt eiwit of caseïne gebruikt.

Hoe zit het met vet? Er is zeer weinig van dit – meestal wordt MCT toegevoegd – een olie met een zeer goede absorptie en een relatief snelle stofwisseling. Het vereist niet veel verteringsbetrokkenheid. Helaas bevat de gainer naast de bovengenoemde ingrediënten ook ongewenste additieven die niet noodzakelijkerwijs geassocieerd worden met een gezonde levensstijl. Daarom moedig ik iedereen die geïnteresseerd is in het kopen van deze voeding aan om de etiketten te controleren! Een voorbeeld van een dergelijke stof is bijvoorbeeld aspartaam, dat, hoewel het een smaak geeft, schadelijk is. Het wordt toegeschreven met een carcinogeen effect – het kan ook leiden tot ernstige buikpijn, diarree, geheugen- en concentratieproblemen.

Gainer – actie

Het effect van gainers hangt af van verschillende factoren – bijvoorbeeld onze lichaamshouding. Niet zonder betekenis is ook de tijd van hun consumptie. Toegepast voor de training zullen ze energie toevoegen, aangevuld met energie, net na de training zullen ze de regeneratie van het lichaam vergemakkelijken – ze zullen de glycogeenvoorraden weer opbouwen en de groei van het spierweefsel versnellen. Het doel van het gebruik ervan is echter meestal heel anders – het verkrijgen van gewichtstoename. Met een koolhydraatvoeding is het mogelijk. Uit onderzoek van een groep Duitse wetenschappers is gebleken dat degenen die deze voorbereiding nemen, veel sneller achterblijven dan degenen die dat niet hebben gedaan. Het probleem is dat het vooral vet was en geen spierweefsel – en dat is waar wij, de sporters, om geven. Als we ‘vetten’ wilden kweken en een maag wilden krijgen, zouden we McDonald’s exclusiviteit kopen.

Gainer – voor wie gaat het werken?

Zoals ik al eerder zei, zal de gainer vooral werken voor mensen met een zeer slanke lichaamsstructuur – het versnelt de groei van niet alleen spierweefsel, maar ook van vet. Mensen met een normale BMI kunnen het tegenovergestelde effect bereiken – een ketel in plaats van een radiator. In dergelijke gevallen is het aan te raden om eiwitsupplementen te gebruiken, die gekenmerkt worden door een hoog gehalte aan aminozuren – stoffen die de spieren vormen.

Gainer – dosering

Hoewel u alle nodige informatie op de verpakking vindt, gelooft u ze niet eindeloos. De producenten van supplementen zijn erg slim, ze willen zoveel mogelijk verkopen. De relatie is eenvoudig – hoe sneller u het product gebruikt, hoe sneller u een nieuw product koopt. Daarom overschatten ze de doses vaak. Zij adviseren 150 g conditioner per dag te gebruiken! Als u om uw gezondheid en optimale resultaten geeft, bereken dan uw dagelijkse behoefte aan macro-elementen. Controleer het resultaat met de gegevens op het etiket.

Gainer – hoe te gebruiken?

Mensen die hun spiermassa willen vergroten, moeten deze direct na de training gebruiken. Dit is niet het einde van de aanbevelingen – zoals u weet, bestaat de gainer voornamelijk uit koolhydraten, dus 2-3 uur na het eten ervan, eet een eiwitrijke maaltijd. Ectomorfen kunnen deze richtlijnen licht wijzigen – gebruik een conditioner zowel voor als na een bezoek aan de sportschool.

Gainer – hoe koop ik een goede conditioner?

Zoals ik al eerder heb gezegd, moet u bij uw beslissing om een gainer te kopen aandacht besteden aan de kwaliteit, de kwantiteit en het soort stoffen dat bij de productie ervan wordt gebruikt. Ondertussen stellen de meesten van ons een prijs voor – lage kosten kunnen maar één ding betekenen: een zeepbel.

  • Het gewenste eiwitgehalte schommelt bij de grens van 20 g per 100 g product. Niet zonder betekenis is ook het type – pas op voor producten die caseïne of eiwit bevatten.
  • Een goede kwaliteit gainer bevat een verwaarloosbare hoeveelheid vet.
  • De aanwezigheid van de aminozuren BCAA, creatine of arginine is welkom.
  • Slechte kwaliteit gainer bevat stoffen als maltodextrine, dextrose en fructose.

Gainer – bijwerkingen

Hoewel het de winnaars niet kan worden ontzegd, hebben de bijwerkingen van de behandeling vaak de overhand. Erger nog, ze worden beklaagd door mensen die de voorbereiding die in de inzending van vandaag is besproken, naar behoren aanvullen.

  • Ernstige buikpijn
  • Zdęcia
  • Diarree
  • Acne

Het ernstigste gevolg is ongetwijfeld de ongecontroleerde gewichtstoename.

Gainer – is het de moeite waard?

Gainer zal goed werken voor mensen die moeilijk aan te komen gewicht – ectomorfe lichaamsstructuur, gebrek aan eetlust. Er zij echter op gewezen dat dit product een sterk verwerkt product is – indien ondeskundig gebruikt, kan het bijdragen tot een ongecontroleerde gewichtstoename. Wat belangrijk is, conditioner zal nooit een volledige maaltijd vervangen – als je tijd hebt om het te bereiden, wees dan niet lui.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *