Hoe zit het met gewichtstoename?

 

Hoewel de doelen van het silhouet kunnen variëren, hebben wij jongens meestal maar één doel voor ogen: het vergroten van de spiermassa. Hoeveel kunnen we opofferen? Het blijkt veel te zijn. Zware trainingen in de sportschool zijn voor ons geen probleem, evenals het bijhouden van een dieet. Van nature zijn we meer gemobiliseerd dan vrouwen. Het probleem is dat we snel ontmoedigd zijn – we verwachten onmiddellijke resultaten. Als ze niet komen, laten we ze los. In het licht van deze informatie rijst de vraag: kan het proces van het vormgeven van de figuur op de een of andere manier versneld worden? Hoe doe je dat? Het antwoord vindt u later in de tekst! Voel je uitgenodigd!

Hoe lang duurt het om een silhouet te bouwen

Laat ik beginnen met te zeggen dat veel factoren het tempo van de verandering beïnvloeden. Sommige zullen sneller groeien, andere langzamer – daar moet je rekening mee houden. Als het proces van het vormgeven van uw figuur zo eenvoudig was, dan zouden personal trainers niets te maken hebben met het vormgeven van uw figuur. Iedereen zou baat hebben bij hetzelfde plan, hetzelfde dieet. Ondertussen is ieder van ons verschillend – er zijn evenveel manieren om het te doen als er trainers zijn. Let op: Naar schatting maken meer dan 2 miljoen Nederlanders regelmatig gebruik van sportscholen!!! Maak je geen zorgen, ik zal geen van de methoden bespreken, ik zou er geen leven meer voor over hebben! Ik zal me concentreren op degenen die de beste resultaten opleveren. Echt waar! Om terug te komen op het punt, hoe lang duurt het om je doel te bereiken? Het tempo hangt af van verschillende factoren. Genetica komt op de eerste plaats – met wie als met wie als met wie als met wie als met wie, maar met wie er geen discussie is. Eens kijken wie de volgende posities heeft.

  • Somatotype – is een DNA-gecodeerd type lichaamsbouw dat verantwoordelijk is voor de snelheid van gewichtstoename / reiniging / het verkrijgen van spiermassa. Mesomorfen zijn in de beste positie – het silhouet lijkt op de letter “V”. Ze bereiken zeer snel resultaten – slechts een paar kleine veranderingen en u bent klaar. In een veel ergere situatie zijn ectomorfen – mensen met een zeer slank figuur – lange ledematen, lage niveaus van lichaamsvet. Ze moeten veel werk verzetten om iets te bereiken. Endomorf – het derde type. Aan de ene kant heeft hij de neiging om aan te komen – om lichaamsvet opzij te zetten: hij moet goed op zijn dieet letten! Aan de andere kant is het voor hem heel gemakkelijk om spiermassa op te bouwen.
  • Dieet, suppletie – het blijkt dat we met de eenvoudigste dingen het grootste probleem hebben. Ik bedoel het menu – bijna niemand van ons kan het zich veroorloven om het plan nauwgezet te volgen. Het dagelijks leven wordt beheerst door zijn eigen regels – een vriendin moedigt ons aan om een biertje te drinken, een grootmoeder om een heerlijk diner te nuttigen. Hoe te weigeren?
  • Hormonen – abnormale testosteronspiegels kunnen onze acties ruïneren.

Belangrijk!
Met elk type silhouet kan je er iets aan doen! Vergeet niet – hard werken loont!

Eerst de massa en dan het beeld – waar te beginnen?

Begin je avontuur met het vormgeven van je figuur, moet je beginnen met? Ik denk dat mijn antwoord je zal verrassen – ik bedoel de spiegel. Het is de moeite waard om ze te bekijken en je uiterlijk objectief te beoordelen. Het kan blijken dat je helemaal geen massa nodig hebt, maar reductie!

  • Wanneer beginnen met afvallen? Wanneer het niveau van lichaamsvet meer dan 12% bedraagt, gaat het niet alleen om de lichaamsesthetiek, maar vooral om de insulinegevoeligheid.
  • Wanneer beginnen met masseren? Je bent slank, je hebt een kleine hoeveelheid lichaamsvet.

Het kiezen van de juiste strategie is de sleutel tot succes. Het is de moeite waard om er wat meer tijd aan te besteden. Het probleem is dat het een uiterst gecompliceerde taak is. Een vergissing kan ons veel geld kosten – het effect zal verwaarloosbaar of helemaal niet zijn.

Hoe zit het met gewichtstoename? De moeilijkste eerste stap

Laten we aannemen dat je de spijker op je hoofd hebt geslagen – stel het doelwit vast. Massa is je prioriteit. Het is tijd om er iets aan te doen, de vraag: wat? Een gymnastiekticket kopen? Of misschien naar een nabijgelegen supermarkt gaan? Geen van beide – je moet eerst naar het lab gaan. Welke testen zijn de moeite waard om te doen?

  • Morfologie – lage RBC-niveaus kunnen wijzen op bloedarmoede als gevolg van ondervoeding.
  • Hormonaal profiel – TSH, testosteron, cortisol, LH, FSH, oestradiol, testosteron, LH
  • Vetbeheersing – lipidogram, glucose
  • Inwendige organen – levertests, creatinine

Dankzij hen kunnen zelfs de kleinste afwijkingen worden opgespoord en kan de gezondheidstoestand voortdurend worden gecontroleerd. Ik weet niet of je het weet, maar sommige afwijkingen kunnen je uiterlijk beïnvloeden. Een laag testosterongehalte zal bijvoorbeeld uw lichaamsvorm verstoren, wat meer dan zeker is. Het is verantwoordelijk voor de groei van spieren en botten! Hoe kun je het onder controle houden? Ik zal het je in de volgende post vertellen. Vandaag heb ik de mis opgedragen.

Spiermassa winst – optimaal tempo

Zoals u weet, is het proces van het vormgeven van uw figuur afhankelijk van vele factoren. Het optimale tempo gaat uit van een groei van 0,5-1 kg per maand – en die vooruitgang moet worden nagestreefd. Anders zullen we teleurgesteld zijn.

Dieet voor gewichtstoename

Een afslankdieet is niet alleen maar een dieet om de calorieën te verhogen. Het overschot moet worden aangepast aan de individuele aanleg van uw lichaam – gewicht, groei, groei, trainingsactiviteit. Een juiste balans van macro-ingrediënten is echter even belangrijk. Uw dieet moet gebaseerd zijn op hoogwaardige koolhydraten, eiwitten en vetten – het belangrijkste is dat de producten zo min mogelijk verwerkt worden! Waar moet je je nog meer op focussen? Controleer uw vloeistoftoevoer! Drink minstens 1,5 liter water per dag!

Massatraining

De term “massa” betekent niet alleen een evenwichtig voedingsplan, maar ook een opleidingsplan! Onjuist geselecteerde oefeningen kunnen meer kwaad dan goed doen. Wat kan ik schrijven: Meet je kracht aan je bedoelingen. Ga er niet vanuit dat je tijdens je eerste bezoek aan de sportschool 100 kg per kist meeneemt – het is onrealistisch! En zelfs als je dat doet, betwijfel ik of je het goed zal doen. Het gewicht moet worden aangepast aan uw vaardigheden, trainingsanciënniteit of conditie. Regelmaat is net zo belangrijk – alleen systematische activiteit heeft zin! Wat moet je nog meer zien? Probeer vooruitgang te boeken – til steeds meer en meer gewicht op. Uw spieren hebben stimulatie nodig, anders groeien ze niet en ziet u de effecten niet.

Massasupplementen

Massa-supplementen helpen u om een positieve energiebalans te bereiken en ondersteunen het uithoudingsvermogen van uw lichaam – dankzij hen kunt u vaker en effectiever trainen. Je zult niet langer moe zijn. Let op: Er is niet één universeel middel. De keuze is afhankelijk van de individuele training of silhouetdoelen. De meest populaire zijn eiwitsupplementen en -versterkers – de gemakkelijkste manier om spieren te voeden en eiwitten aan te vullen. Het is een ideale oplossing voor drukke mensen die geen tijd hebben om maaltijden te bereiden. Vergeet echter niet om het aantal niet te overdrijven! Geen enkele, zelfs het beste poeder, kan het “echte voedsel” evenaren. Daarom lijken gewichtstoenamepillen een veel betere keuze. In combinatie met een uitgebalanceerd dieet geven ze echt indrukwekkende resultaten. Geloof je het niet? Vraag het de mensen die ze meenamen. Ik ben ervan overtuigd dat u alleen positieve meningen zult horen!

Spiermassa winst – wat moet je nog meer in gedachten houden?

Regeneratie – het sleutelwoord. Zonder dat zal je je doel – gespierd figuur – niet bereiken. Een positieve houding is echter even belangrijk! U moet er rekening mee houden dat de effecten niet onmiddellijk zullen optreden. Om terug te komen op het punt, hoe zorg je voor je spieren? Slaap is van fundamenteel belang – besteed er minstens 7 uur per dag aan. Op een trainingsvrije dag kunt u naar de sauna gaan of tijd doorbrengen in de jacuzzi. Als u geïnteresseerd bent in de wereld van de fitness, dan zult u gemerkt hebben dat er tussen de sporters geen tekort is aan fans van de rolschaatsen – wat is het en waar gaat het allemaal om? Ik schiet op met uitleg. Dit is een soort massage die u zelf thuis kunt uitvoeren. Het ontspant en breekt de spieren af en verbetert bovendien de bloedcirculatie. Het enige wat je nodig hebt is een speciale wals – te kopen in een sportwinkel. Ik zou het vergeten: goede bedoelingen – zonder hen, niet bewegen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *