Glutamine – Meningen, Dosering, Prijs, Waar te kopen 2019 !

Glutamine zit in vrijwel elk voedingssupplement van een sporter, wat maar één ding kan betekenen: het speelt een zeer belangrijke rol in het bodybuildingproces. Wat is het? Het antwoord op deze vraag is te vinden in de inzending van vandaag!

Glutamine – wat is het?

Glutamine is een verbinding die geclassificeerd is als een endogeen aminozuur, dat van nature voorkomt in het menselijk lichaam. Ter verduidelijking: aminozuren zijn kleine moleculen die het eiwit – de belangrijkste bouwsteen van het lichaam – vormen. Het kan in drie vormen voorkomen:

  • L-Glutamine – zuivere vorm van glutamine – zuivere vorm van glutamine
  • N-acetyl-L-glutamine (NAG) – een combinatie van glutamine en azijnzuur
  • Glutamine peptide – een verbinding die wordt verkregen door het uiteenvallen van tarwe – mag niet worden gebruikt door mensen die allergisch zijn voor gluten.

Het beïnvloedt de conditie en de structuur van uw spieren. Het lichaam is in staat om ongeveer 60% van de glutamine te “produceren” – de rest is van ons. We kunnen besluiten om gespecialiseerde voedingssupplementen te kopen of over te schakelen op voeding die deze bevat in zijn samenstelling.

  • Eieren
  • Vlees
  • Kaas
  • Zeevruchten
  • Vis
  • Melk
  • Natuurlijke yoghurt
  • Noten
  • Bonen
  • Peterseliepeterselie

De rol in het lichaam van Glutamine

Glutamine is een zeer waardevol aminozuur voor ons lichaam. Het controleert een aantal processen die daarin plaatsvinden. We kunnen gerust zeggen dat het onze brandstof is – het drijft ons naar ons werk. Zonder dat zouden we niet normaal kunnen functioneren, wat je snel genoeg zult ontdekken.

  • Het transporteert zuurstof naar de cellen
  • Staat u toe om een goed zuur-basenevenwicht van het lichaam in stand te houden.
  • Het is een voorloper van belangrijke chemische verbindingen: glutathion of nucleotide, beschouwd als beschermers van een lange levensduur.
  • Beschermt het lichaam tegen de schadelijke effecten van vrije radicalen.
  • Versterkt de immuniteit
  • Verbetert de gastro-intestinale functie van het maag-darmkanaal
  • Het reguleert de bloedsuikerspiegels.
  • Vermindert de negatieve effecten van stress
  • Verhoogt de efficiëntie van het lichaam
  • Stimuleert de darmwerking

Wie wordt blootgesteld aan een glutaminetekort?

Mensen die een gezonde levensstijl hebben – zorg voor hun dieet en regelmatige lichaamsbeweging hebben geen reden tot bezorgdheid – ze hoeven zich geen zorgen te maken over een glutaminetekort. U bevindt zich in een iets slechtere situatie:

  • Je werkt als een mier – je blijft elke dag overuren maken,
  • Overmatige werklast laat je niet altijd toe om regelmatig te eten,
  • U behandelt gymnastiektraining als een manier om stress te verlichten – u bespaart niet op gewicht.

Tijdens periodes van verhoogde fysieke activiteit en overmatige stress, daalt het glutaminegehalte met maar liefst 50%, wat resulteert in verminderde prestaties, slecht humeur en frequente infecties. Daarom wordt mensen zoals u aangeraden om een extra supplement te nemen.

Glutamine-suppletie – voor wie?

Hoewel er geen beperkingen zijn met betrekking tot wie glutamine moet gebruiken, is er een groep waarvoor het in het bijzonder wordt aanbevolen. Lees en controleer of u tot deze groep behoort. Om ter zake te komen, als…:

  • je doet intensieve oefeningen met een hoge intensiteit…
  • je worstelt met terugkerende infecties en verkoudheden…
  • je lijdt aan IBS, coeliakie of de ziekte van Crohn…
  • je bent op een veeleisend afslankingsdieet,

serieus na te denken over de supplementatie van glutamine.

Glutamine vanuit het oogpunt van een sporter

De belangstelling van sporters voor dit aminozuur vloeit voort uit de anabole eigenschappen ervan. In de stad zeggen ze dat glutamine de spiergroei versnelt. Het verhoogt het niveau van proline en hydroproline – stoffen die nodig zijn om dit proces uit te voeren. En alsof dat nog niet genoeg is, stimuleert het de productie van GH. Dit is nog maar het begin van zijn eigenschappen. Glutamine is de hoeder van de efficiëntie – het maakt het mogelijk om echt intensieve opleidingsplannen uit te voeren. Het is ook de moeite waard om het gunstige effect op de bloedsuikerspiegel te vermelden – glutamine voorkomt insulineafscheiding en vermindert de eetlust voor snoepjes, wat uiterst belangrijk is voor het verminderen van mensen. Is er nog iets anders? Ja, glutamine:

  • verhoogt de immuniteit van het lichaam, de conclusie is eenvoudig: minder frequente infecties – frequentere trainingen – frequentere trainingen
  • versnelt de regeneratie van het lichaam
  • vermijdt overtraining
  • beschermt tegen verzuring van het lichaam
  • maakt het mogelijk het maximale concentratieniveau te bereiken.
  • versnelt de genezing van wonden

Glutamine – doeltreffendheid van de werking

Glutamine is een aminozuur dat zeer populair is bij wetenschappers. Af en toe verschijnt er nieuw onderzoek – dat de actie ervan ontkent of bevestigt. De specialisten zijn van henzelf en de producenten van voedingssupplementen zijn van henzelf. De eersten spreken over placebo, de laatsten over versnelde regeneratie van het lichaam en verbetering van de efficiëntie ervan. Wie heeft gelijk? Uiteindelijk werd erkend dat glutamine voedingssupplementen niet bijdragen aan kracht of spiergroei, hoewel ze wel voordelen bieden op andere gebieden:

  • ze hebben een antikatabolische werking
  • hebben een beschermend effect op de spieren
  • de immuniteit van het organisme te verhogen, waardoor het risico op peri-trainingsgerelateerde infecties wordt verminderd

Talrijke experimenten en tests hebben aangetoond dat zelfs hoge doses glutamine geen anabole eigenschappen hebben. Ze hebben ook geen effect op de trainingsmogelijkheden – sporters die een uur voor hun activiteit aminozuren innemen, behaalden geen betere resultaten.

Glutamine – zin voor gebruik

Op dit punt rijst de vraag naar de zin van het gebruik van glutamine. Wel of niet nemen? Er is geen duidelijk antwoord op deze vraag. Het hangt af van je trainingsdoelen. U moet zich er echter van bewust zijn dat de stofwisselingsstress waar u uw lichaam tijdens de training in de sportschool aan blootstelt, niet onverschillig is. Het kan ernstige gevolgen hebben voor uw gezondheid. Glutamine werkt als een beschermend schild. Naar mijn mening is het de moeite waard om de aankoop ervan te overwegen.

Wat te kopen?

Er is geen tekort aan supplementen op de markt die dit aminozuur bevatten. De keuze is enorm. De beste vorm is l-glutamine. U kunt ook overwegen om n-acetyl-glutaminay te kopen, dat wordt gekenmerkt door een zeer goede absorptie. U kunt kiezen tussen capsules of poeders in verschillende smaken. De prijzen zijn verschillend. Voor de goedkoopste agent betaalt u 12 EUR, en voor de duurste: drie keer meer.

Glutamine – hoe te gebruiken? Wat is de dosering?

Het bepalen van de optimale dosis is moeilijk, onderzoek toont veel verschillen aan. Eén ding is zeker: de maximale dagelijkse inname van glutamine is 40 g – als deze wordt overschreden, kunnen er ongewenste effecten optreden.

  • Voor degenen die zich beter willen voelen, is het aanbevolen om 15 g glutamine per dag te consumeren.
  • Intensieve sporters kunnen 24 g glutamine per dag consumeren.
  • Als je een professionele atleet bent, kun je 40 gram glutamine per dag nemen.

Glutamine – bijwerkingen

Glutamine gebruikt in redelijke doses is volledig veilig voor ons lichaam. Het probleem doet zich voor wanneer we bovenstaande aanbevelingen niet opvolgen. Bijwerkingen die kunnen optreden als gevolg van onjuiste suppletie zijn onder andere, maar niet beperkt tot:

  • verminderde nier- en leverfunctie
  • verstoord zuur-base-evenwicht
  • hyperammonie – een teveel aan ammoniak in het lichaam

Glutamine adviezen

U kent de mening van de specialisten al, het is tijd om de mening van de consumenten te leren kennen. Bekijk wat de collega’s van de sportschool vinden van glutamaat.

“Glutamine heeft zijn volgelingen en tegenstanders. Persoonlijk prijs ik de actie ervan – dankzij de actie ervan heb ik de immuniteit van het lichaam kunnen versterken. Voordat ik glutamine begon toe te voegen, was ik altijd al iets aan het opvangen. Nu heb ik vrede. Ik kan tenslotte regelmatig trainen.”

Bartosz

“De sportschool is mijn toevluchtsoord – ik rust hier uit. Niets geeft me een beter gevoel dan een goede training. Dat klopt, het is fatsoenlijk. Ik weet niet meer wanneer ik op zo’n plek was. De laatste tijd heb ik een gebrek aan energie, ik voel me helemaal uitgebrand. Ik dacht dat het een kwestie van zonnewende was. Ik had het mis – het is een glutaminetekort. Sinds ik het ben gaan gebruiken, voel ik me al veel beter!”

Alina

“Glutamine werkt goed voor mensen die hun gezondheidsparameters willen verbeteren – het heeft een groot effect op de darmen. Amateurs van sportscholen kunnen een beetje teleurgesteld zijn – als u rekent op meer kracht of uithoudingsvermogen, bespaar uzelf dan de aanschaf ervan. Verspilling van tijd.”

Janek

Samenvatting

Het feit dat glutamine de bewegingscapaciteit van het lichaam niet vergroot, verwijdert het lichaam helemaal niet. Ik denk dat het de moeite waard is om de aankoop ervan te overwegen. Vooral in de periode van verhoogde incidentie van griep of kou. Dit aminozuur heeft veel waardevolle eigenschappen:

  • versterkt de immuniteit
  • reguleert de functie van de darmen
  • beschermt tegen de schadelijke gevolgen van stress
  • verbetert de concentratie, ondersteunt de hersenfunctie

Dankzij hem kunt u regelmatig trainen. Bovendien is het effectief!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *