BCAA vertakte keten aminozuren – Meningen en informatie

Aminozuren – ik neem aan dat je dat concept ergens eerder gehoord hebt. Ba! Ik ben er zeker van! Bereik terug naar de schooljaren toen de dame in de biologieles ingewikkelde patronen op het schoolbord tekende. Um…..Je hoort de klokken, het is een feit, maar je weet nog steeds niet in welke kerk ze luiden. Het is tijd om het te controleren – de leemten in de kennis op te vullen.

Aminozuren – wat zijn deze verbindingen?

Ik zal beginnen met het definiëren van de term “aminozuren”. Dit zijn chemische verbindingen in eiwitten, die, zoals we allemaal weten, de basisbouwstenen van ons lichaam zijn – ze zijn essentieel voor het goed functioneren ervan.

  • Ze bouwen nieuwe en “vernieuwen” oude cellen en weefsels.
  • Ze geven vorm aan het immuunsysteem…
  • Versnelt het genezingsproces van wonden
  • Ze regelen de bloeddruk
  • Verantwoordelijk voor het transport van vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen

En wat is hun rol in de sport?

Aminozuren versus silhouetbouw versus silhouettenbouw

Aminozuren spelen een belangrijke rol bij de vorming van het silhouet:

  • de vermindering van lichaamsvet te versnellen
  • de kracht en het uithoudingsvermogen van het lichaam te verhogen
  • beschermen tegen spierkatabolisme

Aminozuren – afbraak van aminozuren

De basisdeling onderscheidt twee groepen aminozuren: endogeen – het organisme produceert ze zelf en exogeen – en wordt van buitenaf geleverd, samen met voedsel.

Aminozuren – voedingssupplementen

Op de markt kunt u verschillende aminozuursupplementen vinden – hydrolysaten, arginine, glutamine, BCAA, beta-alanine – hoewel ik sterk afraad om in het donker te gaan winkelen. Beslissen over deze stap kan je teleurgesteld zijn. Elk van de bovengenoemde stoffen heeft verschillende eigenschappen – een effect dat niet voor iedereen zal werken. De meest universele zijn BCAA-aminozuren – het is een van de meest populaire takken die door sporters worden gebruikt. Het zal voor iedereen werken – zowel verkleinen, masseren als beeldhouwen. Het dankt zijn roem onder andere aan wetenschappers die het af en toe testen. Ze experimenteren, testen – allemaal om de doeltreffendheid ervan te bewijzen.

BCAA vertakte aminozuren met een vertakte keten

BCAA is een groep van drie exogene stoffen:

  • leucine
  • isoleucine
  • vallei,

die het lichaam niet in zijn eentje kan produceren. Hun actie in het proces van het opbouwen van spiermassa is van onschatbare waarde!

Gevolgen

  • remmen de werking van cortisol – een hormoon dat het katabolisme in de spieren versterkt.
  • de eiwitsynthese in de spieren te verhogen
  • beschermen de spieren tegen bederf
  • de bloedsuikerspiegels te regelen
  • u in staat te stellen een optimale concentratie van GH – groeihormoon in het lichaam te bereiken

Doeltreffendheid bevestigd door tests

De BCAA-actie is geen onzin, maar een feit dat door talrijke wetenschappelijke studies wordt bevestigd. Laat ik u een voorbeeld geven: het jaar 2012, een groep jonge atleten – sommige vullen BCAA 10 uur voor de training aan, andere niet. De resultaten zijn als volgt:

  • Heren die BCAA namen voelden na de training veel minder spierpijn dan degenen die geen aminozuren namen.

Bovendien zagen ze een aanzienlijke toename van de sterkte en efficiëntie van het lichaam – ze tillen steeds meer gewichten op, maakten steeds kortere pauzes tussen de series.

Effecten van AmBCAA vertakte inocciden

  • vermindering van lichaamsvet
  • meer uithoudingsvermogen van het lichaam
  • opbouw van kracht
  • magere spiermassa
  • grotere weerstand tegen pijn
  • snellere regeneratie

Zijn BCAA’s voor iedereen?

Zoals ik al eerder zei, zijn BCAA-aminozuren met een vertakte keten zeer veelzijdig. De BCAA’s die door beginners worden gebruikt, kunnen echter slechte resultaten geven – ze hebben echt intensieve training nodig – alleen dan kunnen ze hun ware gezicht laten zien. Daarom worden ze vooral aanbevolen voor mensen die zich in een periode van diepe reductie bevinden – hoog calorietekort, langdurige aerobics of intervallen.

Welke vorm moet ik kiezen?

Er zijn twee opties om uit te kiezen: capsules en poeder. De eerste is zeker comfortabeler – de tabletten nemen niet veel ruimte in beslag in uw tas of rugzak, u kunt ze overal en altijd meenemen wanneer u maar wilt.

Hoe het te gebruiken?

Een dagelijkse dosis BCCA mag niet meer dan 20 g bedragen. Het wordt aanbevolen om direct voor en na de training aminozuren te gebruiken. Het poeder wordt het best gemengd met sap, tabletten met water. Op dagen zonder werk kunt u BCAA direct na het ontwaken consumeren. Belangrijk! Na een maand regelmatig gebruik moet u minstens 6 weken pauze nemen.

Doet de geslachtsgemeenschap ertoe?

Ja, dat doet het wel. Dat is waarom iedereen….Als u geïnteresseerd bent in de aanschaf van een BCAA, is het aan te raden om de labels te lezen. De optimale verhouding is als volgt:

  • leucine – isoleucine – valine – valine
  • 2 – 1 – 1

Prijs, waar te koop?

Net als andere supplementen voor sporters, kunt u BCAA kopen in gespecialiseerde winkels en in de sportschool. De prijzen zijn gevarieerd en afhankelijk van: merk, capaciteit of vorm. U koopt het goedkoopste product voor 5 EUR en het duurste voor ongeveer 47 EUR.

Bijwerkingen

Tot op heden zijn er geen bijwerkingen van de BCAA gemeld. De uitzondering is wanneer de aanbevelingen van de fabrikant niet worden opgevolgd – overtollige aminozuren kunnen de nieren en de lever beschadigen.

Is het het de moeite waard?

Deskundigen zeggen dat BCAA vertakkingen 35% van de essentiële aminozuren vormen. Daarom moeten mensen die regelmatig trainen in de sportschool ze gebruiken. Meer kracht en minder vermoeidheid zijn niet de enige redenen waarom het de moeite waard is om ze te bereiken. BCAA scheidt ammoniak uit het lichaam – een stof die wordt gevormd in het menselijk lichaam als gevolg van metabolische veranderingen in aminozuren geleverd met voedsel. Overtollige ammoniak uit zich in: beven van de handen, sufheid, beven van de spieren, sterke hoofdpijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *