Arginine voorkomen, actie, dosering – Compendium of knowledge 2019!

De radiator op de maag. sterke armen, uitgestrekte borst – dit is de figuur waar iedereen van droomt. Consequentie en hard werken zijn we in staat om zo’n effect te bereiken. Helaas kan niet iedereen prat gaan op dergelijke kenmerken van karakter. En hoewel het is gebruikelijk om te zeggen dat er in de sport geen snelkoppelingen zijn – we gaan in de ontkende. We zijn op zoek naar een manier om het ons gemakkelijker te maken ons doel te bereiken. We proberen ons lichaam op alle mogelijke manieren te achterhalen. Het blijkt dat jet een raadsel is dat Sherlock Holmes waardig is – extreem ingewikkeld, moeilijk op te lossen. Gelukkig voor ons is er niets onmogelijk.

Arginine

Een geheime code, kan de sleutel zijn arginina – een verbinding die een aantal positieve eigenschappen laat zien in het proces van het bouwen van een silhouet. Bekend als degene die de trainingsmogelijkheden vergroot, verhoogt de efficiëntie van het lichaam. Hoe het in de praktijk te gebruiken? Ik nodig u uit om dit artikel te lezen om er meer over te weten te komen.

Arginina, wat is het?

Arginine is een chemische verbinding die behoort tot de groep van endogene aminozuren – we zijn in staat om het zelf te produceren. Het is ook aanwezig in voedsel. Het conditioneert een aantal processen die in ons lichaam plaatsvinden.

    • Bouwt immuniteit op
    • Waken over het juiste verloop van de stofwisselingsprocessen in ons lichaam.
    • Versnelt de wondgenezing
    • Versterkt en regenereert
    • Het regelt het endocriene systeem.
    • Verbetert de doorbloeding

Helaas verstoren factoren zoals leeftijd, ongezonde levensstijl of slechte eetgewoonten de productie ervan. Stimuleert de productie van stikstofoxide.

Gebruik in de sport

Zoals ik al zei, verhoogt arginine het niveau van stikstofoxide in het lichaam, een stof die in endotheelcellen wordt geproduceerd. Uit onderzoek blijkt dat het zeer nuttig is in het proces van het bouwen van een silhouet. Het ontspant de bloedvaten, waardoor de bloedtoevoer naar de spieren toeneemt – wat op zijn beurt resulteert in een snellere groei. Het effect is onmiddellijk merkbaar – stalen stamgasten in de sportschool noemen het een “pomp”. Grotere spieren zijn één ding, er is ook een grote krachtstroom – we kunnen langer en intensiever trainen. Hoe beïnvloedt NO anders ons lichaam?

  • Denkt aan bloed – vermindert het risico op een hartaanval
  • Ondersteunt de immuniteit – beschermt ons lichaam tegen virussen en bacteriën
  • Oxygenatie van het lichaam – we hebben meer energie, we voelen ons beter.
  • Versterkt de erectie – verhoogt de doorbloeding van niet alleen de spieren maar ook de penis, wat resulteert in een lange en sterke erectie.

Spierpomp

De term “spierpomp” is zeer bekend bij bodybuilders. We hebben er mee te maken tijdens fysieke activiteit, en specifiek tijdens krachttraining. Dit leidt tot een verhoging van het stikstofmonoxidegehalte in het lichaam en dus tot een verbetering van de bloedtoevoer naar het spierweefsel. Het lichaam vult de spieren met bloed dat rijk is aan voedingsstoffen en zuurstof, wat resulteert in grotere, meer zichtbare en afgebakende – met andere woorden, opgeblazen! Waarom streven alle trainers naar een dergelijk effect? Het antwoord is eenvoudig: niets geeft u een beter gevoel dan een pomp – vertrouwen is gegarandeerd. Om nog maar te zwijgen van de look – je zult indruk maken op veel meisjes. Maar dat is nog niet alles – de spierpomp is een bewijs voor de goede werking van de bloedsomloop.

Spierpomp – hoe bereik je dit?

Training is niet genoeg – een goed gevoed lichaam is een garantie voor de pomp. Uw spieren hebben brandstof nodig, die wordt geleverd door een uitgebalanceerd dieet. Rijk aan hoogwaardige koolhydraten, eiwitten en vetten. Minstens zo belangrijk is de dagelijkse waterinname – actieve mensen moeten tot 6 liter per dag drinken! Waarom zoveel? Uw lichaam bestaat voor 60% uit H₂O Water neemt actief deel aan het transport van voedingsstoffen en zuurstof naar de lichaamscellen.

Spierpompsupplementen

De supplementen die de werking van de spierpomp stimuleren zijn vrij veel. De leider leidt echter de vandaag gepresenteerde toetreding van arginina, een stof die dat wel is:

  • verhoogt de bloedtoevoer naar de spieren
  • voorziet de spieren van de ingrediënten die nodig zijn voor hun groei
  • verhoogt het niveau van stikstofmonoxide in het lichaam

Arginine versus groeihormoon

Arginine is een interessant onderwerp voor wetenschappers die er al jaren naar kijken. De resultaten van de analyse zijn echt verrassend. In 1980 werd het geprezen als een prachtig aminozuur. Het werd beschouwd als een stimulans voor de productie van groeihormoon, dat een belangrijke rol speelt in het leven van elke sporter:

 

  • versnelt de vermindering van het lichaamsvet
  • stelt u in staat om een hoge kwaliteit spiermassa op te bouwen
  • verbetert het regeneratieproces van het lichaam

Hoe ziet het er nu uit? Helaas moet ik je teleurstellen. Na verloop van tijd verloor argininine zijn waarde. Aanvulling kan leiden tot de bovengenoemde resultaten, het probleem is dat ze tijdelijk zijn. Hoe dan ook, je weet hoe het is – het effect van de pomp verdwijnt zodra je de sportschool verlaat.

Welke aanvulling moet ik kiezen?

Arginine wordt meestal verkocht in een vorm:

  • l-arginine
  • arginininehydrochloride (arginine HCL)
  • Arginine alfa-ketoglutaraat (AAKG)

en ester of malaat. Helaas is het tot nu toe niet mogelijk gebleken om te bepalen welke van de bovengenoemde vormen het meest effectief is. Eén ding is zeker: een dagelijkse dosis arginine mag niet hoger zijn dan 8 gram. Aangenomen wordt dat de voorbereidingen met de toevoeging ervan onmiddellijk voor de training of het slapen moeten worden getroffen.

Arginina – is ze veilig?

Helaas is de naleving van deze normen geen garantie voor veiligheid. Arginine kan bij langdurig gebruik leiden tot verhoogde bloeddruk en maag- en darmproblemen!

Arginine – prijs, waar te kopen?

U kunt supplementen met arginine kopen in een apotheek, een sportwinkel, een fitnessclub of zelfs een supermarkt. Prijzen vanaf 3 EUR!

Wat moet je nog meer weten?

Voedingssupplementen zijn niet de enige manier om het argininegehalte in het lichaam aan te vullen. U vindt het ook in voedsel, met name in producten zoals…:

  • rood vlees
  • kippen
  • melk
  • volkorenbrood
  • dopvruchten
  • linzen
  • sojaboon

Arginine – is het de moeite waard?

Arginine is ongetwijfeld een stof met een hoog potentieel. Helaas wordt in de literatuur het nut ervan – de invloed op het bewegingsvermogen van het lichaam – sterk geverifieerd. Het blijft om van te genieten met onmiddellijk resultaat – het effect van een spierpomp. Is haar aanvulling nodig? Zoals u weet, is arginine een aminozuur dat van nature in voedsel voorkomt. Een uitgebalanceerde voeding zorgt voor het aanbod – het zal eventuele tekorten opvangen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *